cAhaya is ME~

Foto saya
tanjong malim, perak, Malaysia
aku tetap aku..siapa pun aku..tetap tak sama dengan kamu..Cahaya Hidayah, ha ni la nama aku..tp ni nama samaran jer..Norhidayah Binti Harun..yapp, ni la nama betul aku..20 Jun, haa ni tarikh lahir aku..korang jangan lupa wish okehh?? hadiah pown..kalo blh mahal2 sikit la..ngee~ oh ye, kalo u all nak tau, ak ni bakal kaunselor taw..huhu~ InsyaAllah 2 thn lg ak grad la..ha?? nak tau ak blaja ktne?? ermmm UPSI larh..tau x?? Universiti Pendidikan Sultan Idris okehh?? hihi~ owh yea..ak ni SINGLE okehh?? tp dah ad org suka..okehh?? tp kalo nak ngorat ak on jer..hahaha~ngee..lalalala~

Rabu, 13 Julai 2011

ab0Ut me..


assalamualaikum...
xjawab dosa..hehe:)
ok..xnak cakap banyak..cuma nak meluahkan apa yang terpendam, terbuku, tersarang dan terperap di dalam hati ini..

First, berkaitan aku..aku ni manusia juga..bukannya aku ni bagus sangat...ye, aku akui aku ni sangat banyak kekurangannya..tapi, xsemestinya manusia yang banyak kekurangan ni perlu selalu dicerca.. even aku ni macam xde perasaan, sebnanye aku ni ade lah jugak perasaan celaru, marah dan bereMOSI..Tapi, ketahuilah..aku ni bukan jenis yang suka pendam-pendam..aku xkan marah kat seseorang tu lama-lama..paling lama pun setengah jam je.. orang xkenal aku..mesti orang nak cakap aku ni kuat emo..ye, aku mmg senang emo..tapi senang jugak co0lnye..so ok lah kan..bagi akulah...

Second, aku bukan perasan pon ape yang aku buat..kalau salah tu tegurlah dulu..maybe kau nak cakap aku ni susah nak terima teguran..yelah, depan kau mmg lah aku ego xnak mengaku salah..tapi realitinya aku tahu lah tu salah aku..tolonglah faham aku..aku ni bukan robot,..xpon, aku ni bukannya manusia yang perfect sampai xpernah buat salah..aku ni jahat lah jugak..sebab aku xmampu mengawal eMOSI aku..tapi sori to say..aku memang macam ni...tolonglah faham..

Third, aku memang susah nak faham orang, nak jaga perasaan orang.. tapi fahamilah aku..aku bukan sengaja okehh..aku dah dilahirkan begini..hati kering..bukan aku pinta dijadikan begini..aku cuba berubah, tapi benda ni macam dah melekat kat dalam diri ni..so, janganlah tahu mengutuk aku je,..tolonglah doakan aku sekali..aku pun perlukan d0a kengkawan untuk memastikan diri aku ni berubah kearah yang lebih baik..

Fourth, aku ni duduk kat Tanjong Malim bukannya saje duk goyang kaki je...aku pon ade kerja nak kena buat...bila kerja datang bertimpa-timpa, ditambah pulak dengan masalah yang datang xhenti-henti..mana xnya aku selalu EMOSIonal...aku bukan dilahirkan dalam keluarga yang mewah macam korang tu,..sebab tu kat sini aku buat kerja sambilan untuk menampung sara hidup kat sini disamping melaksanakan tugas yang diberi sebaik mungkin..

Kesimpulannya, harap ada orang boleh tegur aku kalau aku buat silap..aku memang suka orang tegur.. walaupun gaya aku xsuka bila ditegur..tetapi sebenar-benarnya aku suka bila ditegur...dengan cara baik lah..sebab aku tak baiklah aku nak orang ajar aku buat baik...jangan lah buat jahat dengan aku..lagi lah nanti aku akan jadi jahat... aku memang mengaharapkan sokongan padu daripada semua insan di dunia ini..

mungkin...
"KERANA MULUT, BADAN BINASA"..

aku terima semuanya dengan hati terbuka dan redha..
                                                                                                                      -cahaya hidayah-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan